urednik.trebinjedanas@gmail.com
+387 66 416 300

  • Lasta Promet
  • Pizzeria Mexico
  • Lasta Promet
  • Pizzeria Mexico

Trebinje:Sumnjive isplate privatnim medijima pred istražnim organima (VIDEO)

unitehna
unitehna

Trebinje:Sumnjive isplate privatnim medijima pred istražnim organima (VIDEO)

Gradska uprava Trebinje predala je istražnim organima dokumentaciju zbog sumnji da je postojala višegodišnja nelegalna isplata velikih suma novca pojedinim medijima, tokom mandata prethodne vlasti, javila je Radio-televizija Republike Srpske /RTRS/.

U nastavku serije priloga o lokalim vlastima iz Srpske koje su finansirale 
Radio-televiziju BN, navedeno je da je prethodna vlast Trebinja na čelu sa Slavkom Vučurevićem samo na račun ove medijske kuće, prema sačuvanoj dokumentaciji, uplatila oko 100.000 KM. 

Prethodna vlast novac je neposrednim ugovorom, privatnoj medijskoj kući uredno, i na osnovu ugovora, isplaćivala tokom četvorogodišnjeg mandata. 

Na osnovu sačuvane dokumentacije, iz sadašnje gradske administracije tvrde da je Vučurević prekršio više propisa. 

"To smo prijavili nadležnom tužilaštvu, to je rađeno mimo tenderske procedure. Bilo je još privatnih televizija i radio-stanica, ali ovdje je dato ekskluzivno pravo jednoj medijskoj kući sa sporazumom, bez tendera, bez skupštinske odluke", kaže gradonačelnik Trebinja Luka Petrović. 

Za to vrijeme, tvrde u gradskoj administraciji, isplate dobavljačima kasnile su i do pola godine, dok za ugovore javnost nije znala. 

"Slučajno ili ne, u prošloj, izbornoj godini, od prvog maja, lokalna radio stanica, kao javni servis, prekršila je dogovor sa javnim servisom Radio-televizijom Republike Srpske, i, umjesto centralne informativne emisije Radija Republike Srpske, preuzimali signal BN-a", navodi RTRS. 

Gradonačelnik Trebinja ističe da je nonsens u Trebinju da je bivša vlast i javni servis emitovala dnevnik Radija BN, a nije Radija Republike Srpske. 

"To je van svih propisa. Zna se šta je javni servis i, voljeli ili ne, mora se poštovati ono što je formirala Narodna skupština Republike Srpske", ocijenio je Petrović. 

 

Manojlo Ćuk, direktor Centra za informisanje i obrazovanje, smatra da je riječ o zloupotrebi, ali nemaju pisani trag da je i to plaćano. 

"Evidentno je da privatne stanice i mediji - javni servisi, nisu imali spojivih tačaka, osim u profitu, šta bi drugo moglo biti, i promociju političkih partija", kaže Ćuk. 

RTRS navodi da se Vučurević nije javljao na telefonske pozive, a iz njegove stranke PDP nisu bili spremni da razgovaraju o ovoj temi. 

Iz gradske administracije nisu mogli da potvrde da li ima pisanih tragova o sličnim ugovorima sa drugim privatnim medijskim kućama.

SRNA/RTRS